Monday, June 12, 2023

Testimoni Shaklee Saya : Mengatasi Alahan Saya


Assalamualaikum,


Hari ini saya mahu share tentang testimoni saya sendiri dengan Shaklee.


Siapa di sini yang pernah mengalami masalah kulit seperti ECZEMA



Dulu masa muda mudi (cewahh 😆) saya tidak pernah mengalami sebarang alahan atau apa-apa masalah kulit. Mungkin disebabkan perubahan hormon wanita kan. Semakin kita meningkat dewasa bermacam perubahan dalaman kita alami.


Selepas saya berkahwin dan mempunyai anak, tiba-tiba masalah kulit dan alahan berlaku pada saya. Benda itu berlaku secara tiba-tiba mungkin ini lah dimaksudkan dengan perubahan homon.


Alahan saya pada persekitaran saya. Saya tidak boleh terdedah kepada apa saja jenis habuk. Sama ada melalui hidung, kulit dan pemakanan. 


Seperti saya sedang menyapu,mengemas rumah atau melipat kain, pada masa inilah hidung saya lebih sensitive dan mengakibatkan saya selsema yang berpanjangan. 


Kemudian bagi kulit saya pula, sekirannya saya sedang melakukan sesuatu kerja membersih atau memegang benda-benda yang berhabuk kulit saya akan rasa gatal. Akan timbul seperti biji ruam panas di mana-mana sahaja kulit saya yang terdedah pada habuk.



Masalah alahan di kulit saya menjadi semakin teruk sampai tahap saya pegi klinik minta suntik ubat. Tapi masalah kulit saya itu seperti datang dan pergi.


Pilihan terakhir saya pergi jumpa pakar kulit dan doktor buatlah proses pemeriksaan dan mendapati saya mengalami penyakit eczema iaitu sejenis penyakit kulit.



Selepas itu setiap beberapa bulan saya kena ulang alik ke hospital untuk mendapatkan rawatan dan diberikan ubat sapu dan ubat biji untuk dimakan. 


Sepertinya biasa gatal-gatal pada kulit saya itu sentiasa datang dan pergi. Sembuh hanya seketika kemudian akan kembali lagi.


Eczema saya ni akan timbul pada bahagian jari-jari, tangan, kaki, dan kawasan perut. Sampai saya berasa malu bila keadaan eczema saya itu semakin teruk terutama bahagian jari dan tangan sebab kawasan yang boleh dilihat oleh orang sekeliling saya.



Gatal-gatal pada bahagian jari dan tangan 


Ini adalah contoh keadaan jari apabila kering akan merekah dan menjadi luka


Untuk part pemakanan pula saya tidak boleh makan makanan laut seperti udang,ketam dan ikan pari. Makanan sedap tu. Hahahaha...



makanan laut yang sedap tetapi terpaksa elakkan

Ok nak dijadikan cerita last 2 years saya consume vitamin C dari Shaklee. Saya consume 2 botol secara teratur sebab masa itu kan tengah covid-19. Jadi tujuan utama saya consume sebab mahu tingkatkan imun system risau jugakan masa tu dengan keadaan covid-19.


Tapi tanpa saya sedari, eczema saya itu hilang selepas saya consume vitamin C Shaklee.


Kawan kerja saya yang biasa nampak keadaan jari-jari dan tangan saya yang teruk akibat eczema yang menyedarkan saya. Mereka bertanya "Aik? Tiada sudah gatal-gatal di jari kau kan." 


Diri saya sendiri pun tidak perasan akan perubahan itu. Sehingga sekarang saya masih consume vitamin C Shaklee sebab dengan hanya consume vitamin C Shaklee ECZEMA yang beransur pulih.

Gembira tidak terkata gaiss. Sebab saya tidak perlu lalui detik-detik keperitan yang selama ini saya tanggung.


Kebiasaannya sebelah pagi lepas bangun dari tidur bila saya cuci muka saya hidung saya mesti berair seperti orang selesema sampai bersin-bersin pun ada tapi selepas consume vitamin C Shaklee memang jarang saya akan hadapi benda yang menjadi kebiasaan berlaku pada saya.


Sebab itu saya percaya dengan produk Shaklee, kerana produk Shaklee dari bahan semulajadi,selamat dan berkesan!


P/S : Saya tidak mempunyai gambar sebelum dan selepas keadaan eczema saya (rasa malu dengan keadaan kulit ) sebab pada masa itu saya tidak sangka produk Shaklee lah yang membantu saya dalam masalah kesihatan kulit saya sekaligus menguatkan sistem imun badan saya pada musim covid19. 


Saya YAKIN dengan SHAKLEE - SELAMAT,BERKESAN DAN SEMULAJADI



#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

#Pengedarshakleekotakinabalu

No comments:

Post a Comment

Pain Relief Sahklee Untuk Sakit Sendi

 APA ITU SAKIT SENDI? Adakah anda mengalami sakit sendi?  Sakit sendi adalah satu rasa dimana anda berasa tidak selesa, sakit atau keradanga...