Friday, September 16, 2022

 


Adakah anda kekurangan Zink dalam tubuh?
Menandakan 3 atau lebih menunjukkan kemungkinan anda kekurangan zink;

☐ Saya selalu mendapat demam dan selesma
☐ Saya terdedah kepada jerawat di usia dewasa
☐ Saya mengalami kehilangan rasa atau bau
☐ Luka saya lambat sembuh
☐ Saya mengalami cirit-birit yang kerap
☐ Saya mempunyai keinginan seks yang rendah
☐ Saya mempunyai sejarah bilangan sperma yang rendah
☐ Saya mempunyai bintik putih di kuku saya
☐ Saya mempunyai lebih banyak tompok botak di kepala saya

Zinc tidak dihasilkan dalam badan kita oleh itu kita perlu pastikan pengambilan zinc mencukupi dari pemakanan harian ataupun dari supplimen.

Pentingkah Mineral Zink kepada kesihatan? 

Ia penting untuk membantu sel-sel imun kita melawan jangkitan virus dan bakteria,mempercepatkan proses penyembuhan luka dan banyak lagi.

Selain itu, Zinc Plus Shaklee ini adalah dari tumbuhan dan melalui proses fermentasi glukosa dari ekstrak jagung dan tidak mempunyai rasa logam serta pahit seperti jenama lain.

Sebotol Zinc Plus Shaklee mengandungi 120 biji tablet.


No comments:

Post a Comment

Pain Relief Sahklee Untuk Sakit Sendi

 APA ITU SAKIT SENDI? Adakah anda mengalami sakit sendi?  Sakit sendi adalah satu rasa dimana anda berasa tidak selesa, sakit atau keradanga...