Saturday, April 29, 2023

Hari Raya Dengan Shaklee

 


Selamat Hari Raya semuanya 


Mesti ramai yang sibuk buat persiapan untuk menyambut Raya tahun ini kan terutama sekali ibu-ibu yang paling sibuk nak mengemas rumah sebelum pulang ke kampung halaman dan packing pakaian sendiri dan anak-anak.


Entry saya kali ini adalah Hari Raya dengan Shaklee. Bagaimana Shaklee dapat membantu kita semua sepanjang kita merayakan Hari Raya dari segi kesihatan. Jom teruskan membaca..


Bila Hari Raya mesti kita teruja dan gembira sangat datang bertandang ke rumah saudara-mara dan jiran tetangga kan. Dapat mengeratkan silaturahim. Juadah juga bermcam-macam. Ada ketupat, lemang, rendang, kuah kacang, laksa dan segala jenis juadah hari raya.


Selera kita akan melebihi kemampuan perut kita, betul? Biasalah Hari Raya. Buat kita yang ada masalah kesihatan kena beringat juga 😀 


VITAMIN C





Penting untuk kita sediakan perisai untuk menguatkan antibodi kita. Hari Raya kita akan ke sana ke sini bertandang ke rumah jiran, saudara mara dan kawan-kawan kan. Vitamin C sangat penting bagi mengurangkan risiko diserang demam, selsema dan batuk.

 

Vitamin C Shaklee menyediakan 500mg vitamin C per tablet dan mempunyai formula pelepasan berperingkat yang unik bagi memastikan bahawa anda mendapatkan semua nutrisi penting. Tambahan pula, vitamin C Shaklee bebas dari bahan pewarna, perisa dan pengawet buatan yang menjadikannya pilihan ramai untuk menjaga kesihatan anda.


ESP 



Nak bertandang ke rumah terbuka kadang kita kena berjalan kaki atau menaiki kenderaan kan. Sebelum jalan itu kenalah makan sikit untuk alas perut. Mudah dan cepat disediakan untuk mereka yang ada gastrik, ibu mengandung atau menyusukan baby dan memberikan tenaga untuk kita.


ESP Shaklee mudah dicerna dan diserap oleh tubuh, sehingga dapat memberikan manfaat nutrisi dengan lebih efektif. Selain itu, ESP juga rendah laktosa, bebas gluten dan tanpa gula tambahan, pewarna atau perisan buatan.


HERB - LAX



Membantu membuang toksin dalam badan dan mengurangkan masalah sembelit. Mesti kita risaukan sebab makan terlalu banyak dan bermacam-macam jenis juadah last-last sakit perut tapi tidak dapat membuang air besar. Herb-Lax sedia membantu anda menjadi pelawas sekaligus mencuci usus anda.


Herb-Lax bekerja secara lembut dan membantu memperbaiki fungsi pencernaan anda tanpa menimbulkan kesan sampingan yang tidak diingini. Juga penting untuk anda tahu bahwa Herb-Lax bukanlah produk detox yang ekstrem kerana Herb-Lax membantu menjaga kesihatan pencernaan anda dan menguatkan sistem detoksifikasi tubuh anda secara alami.


LECITHIN 



Juadah di Hari Raya lah ramai kita akan mengambil makanan yang tinggi kolesterol dan lemak. Bagi mereka yang mempunyai masalah kolesterol, jangan risau anda hanya perlu makan Lecithin sebelum menikmati juadah yang lazat. 


Lecithin dapat membantu meningkatkan kesihatan jantung dengan membantu menurunkan kadar kolesterol dalam darah. Lecithin dapat membantu membawa kolesterol ke hati untuk diproses dan dikeluarkan dari badan dan juga dapat membantu meningkatkan proses pencernaan dengan membantu emulsi lemak sehingga memudahkan penyerapan nutrisi.


OMEGA GUARD




Lepas makan bermacam-macam hidangan, Omega Guard membantu membakar lemak dan menguraikan lemak yang dimakan. Sedar tak sedar banyak lemak kita makan 🫣


Asam lemak omega-3 yang terdapat dalam Omega Guard Shaklee dapat membantu meningkatkan kesihatan jantung dan pembulih darah serta mengurangi peradangan dalam tubuh juga dapat membantu memperbaiki metabolisme lemak dan meningkatkan sensitiviti insulin yang dapat membantu menurunkan berat badan dan mengurangi jumlah lemak di tubuh.


Dengan memiliki dan menyediakan suppliment Shaklee untuk kesihatan harian, kita tidak perlu ragu-ragu untuk menikmati juadah dan kegembiraan menyambut Hari Raya.


Untuk mendapatkan produk-produk Shaklee anda hanya perlu hubungi saya untuk pembelian dan sekaligus mendapat konsultasi secara percuma dan cara pengambilan yang betul.


#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

#Pengedarshakleekotakinabalu

No comments:

Post a Comment

Pain Relief Sahklee Untuk Sakit Sendi

 APA ITU SAKIT SENDI? Adakah anda mengalami sakit sendi?  Sakit sendi adalah satu rasa dimana anda berasa tidak selesa, sakit atau keradanga...